Funnel optimalisatie
Maximaliseer groei, conversies en efficiëntie
Wij optimaliseren je funnel van processen, teams, tools, site tot aan campagne resultaten.
Jouw uitdaging
Ik wil de klantreis beter maken en wil continue inzicht in klantgedrag en data
Merk je dat klanten afhaken tijdens de klantreis, maar je weet niet precies waar en waarom? Niet goed optimaliseerde funnels kunnen leiden tot gemiste conversies, inefficiënte processen en frustratie bij zowel klanten als medewerkers.
Wat wij voor je kunnen doen
Performance-based campagnes via kanalen zoals Google Ads, social media en e-mailmarketing, gericht op hogere conversie en groei.
De test-learn-scale methodiek zet experimenten op om landingspagina’s, websites en klantinteracties te verbeteren en conversies te verhogen.
Helder inzicht in de funnel prestaties en doorvertaling naar concrete groeikansen en verbeteringen dat direct resultaat oplevert.
Digital marketing managers en online specialisten voor tijdelijke versterking en direct inzetbare expertise.
Project management en realisatie van digitale projecten zoals kanaal inrichting, websites en CRM.
Meer impact door aanscherping van het aanbod, afgestemd op de veranderende behoeften van de doelgroep.
Performance-based campagnes via kanalen zoals Google Ads, social media en e-mailmarketing, gericht op hogere conversie en groei.
De test-learn-scale methodiek zet experimenten op om landingspagina’s, websites en klantinteracties te verbeteren en conversies te verhogen.
Helder inzicht in de funnel prestaties en doorvertaling naar concrete groeikansen en verbeteringen dat direct resultaat oplevert.
Digital marketing managers en online specialisten voor tijdelijke versterking en direct inzetbare expertise.
Project management en realisatie van digitale projecten zoals kanaal inrichting, websites en CRM.
Meer impact door aanscherping van het aanbod, afgestemd op de veranderende behoeften van de doelgroep.
Succesverhalen
Meer impact en effectiviteit van digital marketing in een snelgroeiende organisatie
Bekijk de Topgeschenken.nl case ➞
Digitale transformatie in de media: Hoe Factor Fier het CRO-landschap bij Mediahuis herdefinieerde
Bekijk de Mediahuis case ➞Veelgestelde vragen
Waarom is funnel optimalisatie belangrijk voor mijn organisatie?
Een geoptimaliseerde funnel betekent dat je meer waarde haalt uit je bestaande marketing- en sales inspanningen, zonder dat je direct meer budget hoeft uit te geven aan acquisitie. Door knelpunten te verwijderen, kun je meer leads converteren, klantloyaliteit opbouwen en uiteindelijk de omzet verhogen.
Wat is het eerste wat jullie doen bij funnel optimalisatie?
We beginnen altijd met een grondige analyse van je huidige complete funnel om knelpunten en kansen goed te identificeren. Vanuit daar doen we een voorstel voor de optimale inrichting. Van campagne, website tot CRM en terug.
Moet ik zelf veel tijd investeren in het optimalisatieproces
Nee, wij nemen het grootste deel van het werk uit handen. Ons team zorgt voor de volledige implementatie, inrichting, optimalisatie, beheer en begeleiding, zodat jij je kunt richten op strategische en operationele prioriteiten.
Hoe snel zie ik resultaat?
Wij verbeteren elke stap van je funnel, van eerste contact, proces, campagne tot conversie. Afhankelijk van de omvang van de aanpassingen kun je meestal binnen enkele weken verbeteringen zien in je conversieratio’s.
Werken jullie voor funnel optimalisatie ook op locatie?
Om de snelheid en betrokkenheid te vergroten, geloven wij dat de funnel optimalisatie ook van binnenuit kan plaatsvinden. Niet alleen werk en advies op afstand, maar waar nodig structureel of periodiek binnen jouw organisatie.