Inzichten

We maken het complexe eenvoudig en begrijpelijk

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Een geïntegreerde klantbenadering vanuit sales, marketing en service zorgt voor een succesvolle customer experience.

Een optimale klantbeleving begint met een holistische benadering vanuit sales, marketing en service. Door deze drie pijlers te integreren in een naadloze samenwerking, kunnen organisaties hun buyer journey en customer journey optimaliseren, wat uiteindelijk leidt tot verbeterde klantervaringen. Hieronder beschrijven we beknopt de rol van de gehele front-office hierbinnen.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Klantgericht leiderschap cruciaal voor duurzame groei en innovatie

Het leiden van innovaties en het besturen van een organisatie met een focus op klantbehoeften en de klantreis is cruciaal voor succes in de gemiddelde concurrerende markt. Door de klant centraal te stellen, kunnen organisaties niet alleen waarde toevoegen, maar ook een duurzame relatie opbouwen wat leidt tot retentie.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

De kracht van generatieve AI in de marketing: creëer, innoveer en verbind

In de snel evoluerende wereld van marketing blijft de rol van technologie en data groeien. Generatieve kunstmatige intelligentie (AI) is een van die revolutionaire technologieën die marketeers de mogelijkheid biedt om content te creëren, te personaliseren en te innoveren op manieren die voorheen ondenkbaar waren.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Operational- en service excellence als onderdeel van een winnende marketingstrategie

In een tijdperk waarin klanten meer dan ooit worden overspoeld met campagnes en advertenties, zijn deze vormen van marketing voor vele adverteerders langzaam minder effectief aan het worden. Het digitale landschap en de klant evolueert voortdurend en merken zoeken naar nieuwe manieren om op te vallen in de oceaan van informatie richting de klanten. Binnen deze zoektocht komt dan regelmatig “operational- en service excellence als marketingstrategie” naar boven als onderdeel van de marketingstrategie.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

De transformatie van consumentengedrag: De opkomst en doorontwikkeling van de omnichannel klant

In de wereld van vandaag verandert het landschap van de detailhandel sneller dan ooit tevoren. De consument van nu vertoont een geheel nieuw gedragspatroon als het gaat om het zoeken naar informatie, het evalueren van producten en het uiteindelijk doen van de aankoop. Deze verschuiving wordt aangedreven door de opkomst van omnichannel winkelen en de exponentiële groei van click-and-collect. Laten we kijken hoe dit ontstaan is en hoe deze omnichannel klant eruitziet en welke richting dit uit lijkt te gaan.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Is AI-marketing de holy grail voor groei en versnelling? 

AI-marketing is een veelbelovende ontwikkeling voor marketeers. Maar wat doet kunstmatige intelligentie nu precies, waar kun je het toepassen en hoeveel kennis van AI moet te hebben om het te gebruiken om nieuwe marketingstrategieën te ontwikkelen, meer omzet te genereren en doelgroepen te bereiken?

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

E-commercemarketing is een cyclisch proces en stimuleert online verkopen en klantervaringen

Sinds 1993 is het internet beschikbaar voor het grotere publiek. Het heeft onder andere de detailhandel de mogelijkheid gegeven om online leads te genereren en/of verkopen te realiseren. Ondertussen is de afgelopen jaren het online winkelen gegroeid tot een miljardenindustrie. Het deel gemak, gebruikerservaring en veiligheid is op dit moment zo goed geregeld in de e-commerce dat online winkelen gewoon is geworden. In dit inzicht vertellen we in grote stappen meer over e-commercemarketing om de verkopen en de klantreis te kunnen verbeteren.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Een geïntegreerde benadering voor het digitale tijdperk: Weg met de losstaande ‘digitale strategie’

In de snel veranderende wereld van vandaag is de rol van digitale technologie in het bedrijfsleven niet te meer weg te denken. Veel bedrijven worstelen echter met de vraag of ze een afzonderlijke ‘digitale strategie’ moeten ontwikkelen. Wij vinden dat een afzonderlijke digitale strategie beperkend werkt en dat er altijd gestreefd moet worden naar een bedrijfsbrede ‘strategie voor het digitale tijdperk’ waarin alles samenkomt. Hieronder gaan we wat dieper op deze benadering in om aan te geven waarom dit zinvol is en hoe dit de bedrijfsprestaties kan verbeteren.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Succesvol een digitale versnelling hoger schakelen 

Digitale versnelling is niet alleen een nieuw digitaal kanaal, digitale klantprocessen of een nieuwe technologie implementeren. Digitale versnelling is het maximale uit je digital marketing & sales, customer experience en digitale proposities halen. En daarbij gaat het ook over mensen, gedrag, cultuur en hetzelfde klantdoel nastreven. Dit zijn factoren die zorgen dat je organisatie wendbaarder, efficiënter, toekomstbestendiger en klantvriendelijker wordt.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Propositie ontwikkeling in een digitale wereld

Het ontwikkelen van een sterke propositie in een steeds veranderende digitale wereld is van cruciaal belang om de behoeften van de klant van de toekomst te begrijpen en te vervullen. In een landschap waarin online interacties de norm zijn geworden, is het identificeren van de percipieerde waarde voor de klant essentieel om een onweerstaanbare propositie te creëren.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Customer journey en buyers journey: wat is het verschil?

Marketingtermen zijn soms al verwarrend voor specialisten – laat staan voor niet marketeers. Hoewel marketingtermen en buzzwords regelmatig door elkaar worden gebruikt, zijn er over het algemeen grote verschillen in wat ze eigenlijk betekenen. Twee uitdrukkingen die vaak door elkaar worden gebruikt maar totaal verschillend zijn, zijn de reis van de koper en de reis van de klant.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

De emotionele achtbaan van verandering goed gaan begrijpen als managementteam

Als organisaties willen of moeten gaan veranderen, is het onderdeel mensen, gedrag en cultuur het meest complexe. Het model dat in dit artikel maakt inzichtelijk hoe mensen emotioneel reageren op veranderingen en hoe je dit zou kunnen begeleiden. Dit model is van origine van de Zwitsers-Amerikaanse psychiater Elisabeth Kübler-Ross die onderzocht hoe mensen rouw zo optimaal mogelijk kunnen verwerken. Deze doorontwikkelde versie voor veranderingen in organisaties omvat acht fases die gaan van ontkenning, woede, frustratie, depressie, acceptatie, verkenning, verbintenis richting groei.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Agile is gedrag, scrum is een framework

Er lijkt nog regelmatig onduidelijkheid te zijn als er gesproken wordt over ‘scrum’ en ‘agile’. In gesprekken en presentaties passeert dit nog wel eens de revue alsof deze twee woorden dezelfde inhoud en betekenis hebben. En het zijn toch echt twee woorden met verschillende betekenissen, maar het een kan niet zonder het ander.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Herken de verschillen: digitale transformatie, digitaliseren, digitization, digitalization en digitale versnelling

Digitaliseren, digitaal transformeren, digitization en digitalization zijn allemaal termen die ‘hot and happening’ zijn. Helaas worden ze zeer regelmatig door elkaar gebruikt, wat onduidelijkheid geeft bij de organisaties die extern advies en hulp vragen. Hieronder leggen we de verschillen uit wat jou gaat helpen om deze semantische discussies uit de weg te gaan en de juiste keuzes te maken.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Van een productgedreven naar een behoeftegedreven organisatie in 4 stappen

Een behoeftegedreven organisatie richt zich op het begrijpen van de behoefte van haar klanten. Ze besteden veel tijd en middelen aan het begrijpen van de markt, de klanten, hun gedrag en behoefte. Deze veelal succesvolle organisaties optimaliseren hun producten en diensten regelmatig op basis van de klantbehoefte en betrouwbare data om waarde te kunnen blijven leveren.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

De noodzaak van de menselijke factor bij groeien in digital business volwassenheid

Aansluiting bij de klantbehoefte en groeien in digitale volwassenheid draait niet alleen om technologie. Het is juist ook de menselijke factor die voor succes of falen zorgt. Groei en versnelling ontstaat door aandacht te geven aan mensen, gedrag, cultuur en er voor zorgen dat de hele organisatie hetzelfde klantdoel nastreeft.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

4 voordelen van digitale versnelling voor jouw organisatie

Digitale versnelling kan organisaties helpen nieuw potentieel te ontsluiten via vier kernvoordelen: verbeterde klantervaring, verhoogde efficiëntie en productiviteit, betere datagestuurde besluitvorming en snellere groei. Ontdek hoe dit transformatieproces jouw bedrijf kan verbeteren en concurrerender kan maken in de huidige digitale wereld.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Een klantgedreven (digital) business transformatie is een continue proces

Digitale transformatie, digitalisering en business transformatie zijn een paar termen die soms vanuit verschillende perspectieven gebruikt worden voor de doorlopende aansluiting van een organisatie bij de doorlopend veranderende klantbehoefte. Wij noemen dit daarom graag als totaal een klantgedreven (digital) business transformatie en leggen in grote brokken uit wat het raakt.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Klantvriendelijk, klantgericht en klantgedreven, hoe zit dat nou?

De drie veelgebruikte termen klantvriendelijk, klantgericht en klantgedreven geven aan dat de klant belangrijk gevonden wordt binnen een organisatie. Maar staat de klant nou daadwerkelijk zo centraal binnen de gehele klantreis? Een vraag die je zou moeten beantwoorden om de volgende stap te zetten als organisatie.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Groeistrategieën zijn fundamenteel voor succes

Groei realiseren kan op verschillende manieren. Vanuit de behoefte voor een duurzame bedrijfsvoering start je met een onderzoek rondom de product/markt fit, eventuele groeimogelijkheden in nieuwe markten, partnerships en de mogelijkheden om een nieuw product te introduceren binnen je bestaande markt. Met deze informatie bepaal je dan je strategie.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Digitale transformaties en de drie opvallende struikelblokken

Een digitale transformatie met de juiste aanpak en focus binnen de organisatie geeft versnelling. Vanuit de klantgedreven transformaties die wij hebben ingezet en begeleid zijn er drie opvallende struikelblokken te onderkennen die wij graag delen.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Stimuleer de online marketing volwassenheid doorlopend

Net zoals bij een transformatie is de volwassenheid van de online marketing een doorlopende reis en geen einddoel. Marketingvormen, technologieën, het team, data en privacy wil je absoluut up-to-date houden. De bewustwording waar je staat als team en vanuit welke dimensie je verder kan ontwikkelen is relevant voor groei.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Maak de klantreis inzichtelijk

De klantreis inzichtelijk maken is relevant in jouw business strategie. Elke stap en touchpoint moet inzichtelijk zijn en daarbij ook de voorkeuren per fase van jouw klanten. Klantgedreven organisaties doen dit regelmatig om de klantbehoefte scherp te houden.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Stel de klantbehoefte centraal

De klantbehoefte centraal stellen wordt door veel organisaties nog als lastig ervaren. ‘Wij doen en bieden dit al jaren op deze manier en wat levert mij dit dan op’, is dan regelmatig de eerste vraag. Graag delen wij hier onze ervaringen om organisaties verder te brengen.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

De voordelen van het hebben van een wendbare organisatie

Een wendbare organisatie heeft onder andere een flexibele bedrijfscultuur en een Agile werkwijze. Deze organisaties zijn daarmee in staat om snel te reageren op veranderingen en kansen te benutten die zich aandienen. Welke voordelen hieraan zitten leggen we graag uit.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

MBTI inzetten in de marketing en sales is klantgedreven

Vele mensen kennen de Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) als een test die mensen helpt hun persoonlijke voorkeuren en karakter te identificeren. De MBTI is een krachtig hulpmiddel dat psychologen en coaches gebruiken om mensen in hun persoonlijke ontwikkeling te helpen. Maar MBTI kan ook worden gebruikt in de marketing om producten of services op een persoonlijkere manier te promoten.

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Innoveren is denken, durven, doen en delen

Tijdens een innovatietraject doorloop je een innovatie- en productlevenscyclus proces die bestaat uit de stappen ontdekken, verkennen, valideren, MVP maken, groeien, doorontwikkelen via optimalisaties van (nieuwe) features en nieuwe markten, business development, business optimalisatie en het opnieuw uitvinden of uitfaseren van jouw product of dienst. Maar waarom moet dit nou allemaal?

Inzichten Inzichten,digitale versnelling

Het cruciale belang van doelgerichte buyer persona’s voor succesvolle verleiding in e-commerce en omnichannel

In de huidige wereld van e-commerce en omnichannel-marketing is het begrijpen van je klanten essentieel voor het leveren van een overtuigende koopervaring. Het opstellen van doelgerichte buyer persona’s vormt de kern van een succesvolle strategie om klanten aan te trekken, te betrekken en te behouden. Dit inzicht legt begrijpelijk en beknopt de rol van effectieve buyer persona’s bij het verleiden binnen e-commerce en omnichannel-verkoop uit.

Weten wat wij voor je kunnen doen?

Plan een kennismaking in

Inzichten Inzichten,digitale versnelling
Deel deze pagina