Inzicht

Succesvol een digitale versnelling hoger schakelen 

Digitale versnelling is niet alleen een nieuw digitaal kanaal, digitale klantprocessen of een nieuwe technologie implementeren. Digitale versnelling is het maximale uit je digital marketing & sales, customer experience en digitale proposities halen. En daarbij gaat het ook over mensen, gedrag, cultuur en hetzelfde klantdoel nastreven. Dit zijn factoren die zorgen dat je organisatie wendbaarder, efficiënter, toekomstbestendiger en klantvriendelijker wordt.

Wij onderscheiden vier elementen die voorwaardelijk zijn om succesvol naar een hogere digitale versnelling te gaan.

1. Een gedragen digitale visie en strategie

Het is van groot belang dat de ambitie, visie en strategie gedragen wordt door alle leden van de managementteams. Hiermee zorg je ervoor dat iedereen hetzelfde klantdoel nastreeft.

2. Optimale samenwerking tussen afdelingen

Iedere afdeling heeft zijn eigen invloed op de verschillende stappen in de klantreis. Afdelingen moeten samenwerken en met elkaar communiceren om cohesie en consistentie te realiseren in alle touchpoints voor een succesvolle digitale versnelling.

3. Lerend vermogen van personen en teams

Personen en teams zullen soms eerst moeten afleren voordat ze nieuw gedrag aanleren om naar de volgende stap te kunnen als organisatie. Een omgeving waar fouten gemaakt mogen worden en nieuwe initiatieven worden gestimuleerd zorgt voor snelheid en wendbaarheid.

4. Aanpassingsbereidheid van personen en teams

Weerstand en angst voor verandering is een veel voorkomend probleem bij digitaal versnellen. De aanpassingsbereidheid kan gestimuleerd worden door teams en personen 1 op 1 daarin te begeleiden.

Juiste digitale versnelling? Dan gas erop!

Als deze elementen klaar zijn voor verandering kan je gerust beginnen aan het optimale uit je digital marketing & sales, customer experience en digitale proposities gaan halen.

Lees meer over thema's van dit inzicht

Weten wat wij voor je kunnen doen?

Plan een kennismaking in

Deel dit inzicht