Case KPN
Lancering nieuwe PMC inclusief self-service portaal voor plug and play IoT oplossingen
Aanleiding
KPN IoT innoveert doorlopend met de IoT-based oplossingen voor haar klanten. Nu wil KPN specifiek voor het MKB een plug and play productgroep lanceren die online verkocht gaat worden met daarbij een breed inzetbare self-service oplossing voor o.a. het traceren van je assets.
Realisatie
Van gedegen klantonderzoek snel naar strategie en uiteraard de realisatie van een nieuwe product marktcombinatie, webshop, betaaloplossing, CRM inrichting en praktisch leverproces voor de MKB. Daarnaast de inrichting van een klantbehoefte gedreven oplossing waarmee klanten hun IoT oplossing zelf kunnen managen.
Resultaten
- Verbreding in de klantportefeuille en groei in MKB klanten
- Plug and play IoT oplossing i.c.m. self-service omgeving
KPN aan het woord
Alexander heeft de afgelopen 1,5 jaar bij KPN IoT meerdere online marketing projecten begeleid. Kenmerkend aan zijn bijdrage was zijn ‘can do’ mentaliteit, waarbij hij op een zeer collegiale manier mensen wist mee te nemen in zijn projecten. Zijn kennis en ervaring in online b2b marketing heeft ons verder gebracht in onze online marketing (automation), en daar ben ik Alexander van Factor Fier erg dankbaar voor!