Case NBD Biblion
Klantbehoefte centraal, multidisciplinair digital team en een robuuste webshop
Aanleiding
Realisatie
De klantreis per doelgroep en de bijbehorende klantbehoefte is centraal gesteld binnen de business vanuit een voortrekkersrol van de klantgedreven transitie. De selecteer en bestelprocessen binnen de vernieuwde webshop zijn geoptimaliseerd. Er is een multidisciplinair e-commerce team geformeerd die zelf doorlopende verbeteringen voor de eindklant en de organisatie kan ontwikkelen. Met dit team is ook een compleet vernieuwde webshop en werkwijze neergezet zodat de organisatie verder kan met klantgedreven optimaliseren. Test, learn, scale!
Resultaten
- De klantreis en klantbehoefte centraal binnen de business
- Een allround e-commerce team met een klantgedreven focus
- Verbeterde processen tijdens selecteren en bestellen
- Een verbeterde webshop met 60% omzetgroei in 2 jaar
NBD Biblion aan het woord
Met zijn tomeloze inzet en uitgebreide kennis weet Alexander binnen korte tijd duidelijkheid te scheppen in complexe vraagstukken. Hij doet dat vanuit een sterke klantgedreven visie en op basis van gedegen kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Zijn presentaties zijn helder en oplossingsgericht. En met zijn enthousiasmerende stijl van samenwerken weet hij de organisatie mee te krijgen en geeft niet op voor er concrete resultaten zijn geboekt.