Case NBD Biblion
Klantbehoefte centraal, webshop optimalisatie en een multidisciplinair online team
Aanleiding
NBD Biblion is dé boekenleverancier, service- en gesprekspartner voor bibliotheken. Samen met NBD Biblion hebben wij toegewerkt naar een meer klantgedreven aanpak met een professionele e-commerce inrichting voor een optimaler selecteer en bestelproces.
Realisatie
De klantreis per doelgroep en de bijbehorende klantbehoefte is centraal gesteld binnen de business vanuit een voortrekkersrol van de klantgedreven transitie. De selecteer en bestelprocessen binnen de vernieuwde webshop zijn geoptimaliseerd. Er is een multidisciplinair e-commerce team geformeerd die zelf doorlopende verbeteringen voor de eindklant en de organisatie kan ontwikkelen. Met dit team is ook een compleet vernieuwde webshop en werkwijze neergezet zodat de organisatie verder kan met klantgedreven optimaliseren. Test, learn, scale!
Resultaten
- De klantreis en klantbehoefte centraal binnen de business
- Een allround e-commerce team met een klantgedreven focus
- Verbeterde klantprocessen tijdens selecteren en bestellen
- Een verbeterde webshop met een klantgedreven groeipad en werkwijze
Met NBD Biblion hebben wij
NBD Biblion aan het woord
Met zijn tomeloze inzet en uitgebreide kennis weet Alexander binnen korte tijd duidelijkheid te scheppen in complexe vraagstukken. Hij doet dat vanuit een sterke klantgedreven visie en op basis van gedegen kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Zijn presentaties zijn helder en oplossingsgericht. En met zijn enthousiasmerende stijl van samenwerken weet hij de organisatie mee te krijgen en geeft niet op voor er concrete resultaten zijn geboekt.

Rikkert Boonstra
Manager Fulfilment NBD Biblion
Versnel als NBD Biblion
Als je ook met ons wil verkennen waar de groeikansen liggen, maken wij graag kennis. Wij denken, durven, doen en delen.
