Case NRC
Digitale versnelling en commerciële groei bij dé kwaliteitskrant van Nederland
Aanleiding
Realisatie
Factor Fier heeft NRC geholpen met de executie van het digitale versnellingsprogramma en invulling gegeven aan de vorming en aansturing van het commerciële wervingsteam. We hebben een doorvertaling gemaakt van de organisatiestrategie en doelen naar meerdere OGSM’s op afdeling- en teamniveau.
In de route naar digitale versnelling hebben we ons gefocused op de volgende onderdelen:
Eén organisatie, één doel
Doorbreken silos en opzetten van samenwerkingsverbanden tussen de verschillende afdelingen en teams door multidisciplinaire teams te vormen die dezelfde (commerciële) doelen nastreven.
Digitaal leiderschap
Aansturing van het digitale wervingsteam en het team naar een volgend niveau van volwassenheid brengen door kennis & tooling toe te voegen en eigenaarschap toe te kennen aan teams en medewerkers.
Propositie ontwikkeling
Vanuit Customer Livetime Value (CLV) hebben we digitale proposities ontwikkeld om nieuwe doelgroepen te werven en conversies te verhogen.
Optimalisatie van de customer journey
Realisatie van always-on en themacampagnes die persoonlijk en relevant zijn in alle touchpoints van de buying journey en leiden tot hogere conversie percentages en lagere wervingskosten.
Implementatie van nieuwe paywall strategie en tooling
Focus op de customer journey, van anoniem bezoek, via geregistreerd naar betalend abonnee en snellere time-to-market door marketeers tooling te geven waarmee ze minder afhankelijk zijn van it-development.
Wendbare organisatie
Herindeling van de business teams voor meer duidelijkheid, focus en zelforganiserend vermogen. Agile/Scrum werken ondersteuning en coaching en invoering kwartaalplanning en gezamenlijke doelen.
Resultaten
- 50% verbetering online conversie ratio’s
- Sterke groei in digitale abonnementen
- Implementatie nieuwe paywall strategie en tooling
- Nieuwe indeling agile teams consumentenmarkt
Met NRC hebben wij

Aan het woord
Matthijs van NRC
