Case ONVZ
Digitale strategie, executie first digital mover en implementatie nieuw digitaal domein
Aanleiding
ONVZ wilde een verdere versnelling in de digitale transformatie en streefde naar een 9+ klantervaring met als commercieel doel verlagen van de churn en verhogen van de instroom van nieuwe klanten.
Realisatie
Vertaling van de bedrijfsstrategie naar een digitale strategie voor een zorgverzekeraar heeft geresulteerd in een agile aanpak van bouw nieuw digitaal domein (web en app zelfde backend en data). Nieuwe inrichting clusters en afdelingen. Nieuwe manier van samenwerken. Gebruik van tooling en techniek om persoonlijk en relevant te zijn. Gericht op first-time-fix, persoonlijk en relevant. Eenvoudige klantprocessen, minder overbodig klantcontact, gemak voor de klant.
Resultaten
- Sterk verbeterde klanttevredenheid
- Verlaging off-line service kosten
- Verhoogde ROAS
- Verbetering Customer Effort Score (CES)
Met ONVZ hebben wij
ONVZ aan het woord

Versnel als ONVZ
Als je ook met ons wil verkennen waar de groeikansen liggen, maken wij graag kennis. Wij denken, durven, doen en delen.
