Case Topgeschenken.nl
Meer impact en effectiviteit van digital marketing in een snelgroeiende organisatie
Aanleiding
Topgeschenken.nl, bekend van o.a. Topbloemen.nl, is de afgelopen jaren flink gegroeid en zit in transitie naar een grotere, professionele organisatie om verdere groei te kunnen waarborgen. Voor de afdeling marketing zochten ze een interim oplossing om de impact & effectiviteit van het team te verbeteren, nieuwe distributiekanalen te ontwikkelen en de online performance te verhogen.
Realisatie
In de eerste fase hebben we met het OGSM-model bepaald wat de visie, strategie en de KPI’s zijn. Alle marketingactiviteiten zijn geborgd bij de individuele teamleden en er zijn samenwerkingsverbanden opgezet met andere afdelingen. Focus aangebracht op optimaliseren van customer journeys, converterende branding campagnes, conversie optimalisatie en data-driven werken. Migratie van CMS/platform van een van de domeinen.
Resultaten
- Omzetgroei in dubbele cijfers
- Goed draaiend marketingteam met heldere doelen
- Verbeterde samenwerking en cohesie binnen de gehele organisatie