Case Universiteit Leiden.
Studiekiezer centraal in de nieuwe journey van Universiteit Leiden
Aanleiding
Universiteit Leiden wilde een toekomstbestendige aanpak voor de werving van bachelor- en masterstudenten. De ambitie: één gestandaardiseerde, grotendeels gedigitaliseerde studiekiezer journey over alle faculteiten heen. De universiteit zocht naar een oplossing waarbij de studiekiezer echt centraal staat, en die bovendien schaalbaar en data-gedreven is.

Realisatie
Samen met het marketingteam van alle faculteiten van Universiteit Leiden ontwikkelden we een journey waarin de studiekiezer leidend is. Door te werken met een vaste kernstructuur van de journey konden we faculteit overstijgende flows maken o.b.v. gedrag en voorkeuren van de studiekiezer via leadscoring.
Stap vooruit en zelf verder
Met deze nieuwe aanpak is Universiteit Leiden nu zelf in staat om de journeys voor de faculteiten zelf in te richten en daarmee de juiste studenten te bereiken én begeleiden. Studenten ervaren straks een soepele, relevante en persoonlijke reis richting hun studie – precies zoals het hoort.
Resultaten
- De definitie voor een volledig gestandaardiseerde en grotendeels gedigitaliseerde wervingsflow voor zowel bachelor- als masteropleidingen.
- Een verbeterde journey afgestemd op gedrag, voorkeuren en informatiebehoeften van studiekiezers.
- Lead scoring methodiek in de hele journey: van eerste oriëntatie tot inschrijving.
- Real-time inzichten en 360graden studentbeeld door de connectie van databronnen zoals CRM, webanalytics, SiS en eventdata.