Case Universiteit Leiden.

Studiekiezer centraal in de nieuwe journey van Universiteit Leiden

Aanleiding

Universiteit Leiden wilde een toekomstbestendige aanpak voor de werving van bachelor- en masterstudenten. De ambitie: één gestandaardiseerde, grotendeels gedigitaliseerde studiekiezer journey over alle faculteiten heen. De universiteit zocht naar een oplossing waarbij de studiekiezer echt centraal staat, en die bovendien schaalbaar en data-gedreven is.

case universiteit leiden - klantcase universiteitleiden

Realisatie

Samen met het marketingteam van alle faculteiten van Universiteit Leiden ontwikkelden we een journey waarin de studiekiezer leidend is. Door te werken met een vaste kernstructuur van de journey konden we faculteit overstijgende flows maken o.b.v. gedrag en voorkeuren van de studiekiezer via leadscoring.

Stap vooruit en zelf verder

Met deze nieuwe aanpak is Universiteit Leiden nu zelf in staat om de journeys voor de faculteiten zelf in te richten en daarmee de juiste studenten te bereiken én begeleiden. Studenten ervaren straks een soepele, relevante en persoonlijke reis richting hun studie – precies zoals het hoort.

Resultaten