Onze expertise
Student journey marketing
Een frictieloze student journey zorgt voor optimale onboarding van studenten
Bij Factor Fier begrijpen we dat elke stap in de student journey cruciaal is voor het succes van jouw organisatie. Wij helpen je om het proces van je studiekiezer volledig in kaart te brengen, maken een krachtige strategie en optimaliseren elke fase voor maximale impact. Van bewustwording tot actie en loyaliteit, wij zorgen ervoor dat je studiekiezers worden begeleid, geïnspireerd, overtuigd en soepel de student journey doorloopt.
Laten we kennismaken en jouw uitdagingen bespreken
Herken je een van deze uitdagingen?
Werving en retentie
Je wil een optimale journey voor de studiekiezer met het juiste aanbod op het juiste moment.
Gepersonaliseerde ervaring
Je wil het proces van aanbod en advies o.b.v. de behoefte van de studiekiezer als geïntegreerde aanpak.
Data en technologie
Je wil de student journey doorlopend aanscherpen op basis van gedrag, voorkeuren en het aanbod.
Maximaliseer je student journey
De student journey gaat veel verder dan alleen de werving van nieuwe studenten. Het beslaat het volledige traject, vanaf de eerste interesse in jouw onderwijsinstelling tot ver na het afstuderen, inclusief betrokkenheid als alumnus. Elke interactie tijdens dit proces draagt bij aan de algehele ervaring van de student: van aanmelding, ondersteuning tot persoonlijke ontwikkeling. Heb je al alle stappen geanalyseerd en geoptimaliseerd? Is er voldoende focus op begeleiding van de studiekiezer, maar ook op nazorg na inschrijven?
Onze student journey diensten
Wij helpen je frictiepunten te identificeren, gedrag te begrijpen, krachtige digital-first plannen te maken, optimale marketing en sales resultaten te behalen en concrete verbeteringen door te voeren voor een naadloze en efficiënte funnel.
Recent journey werk
Factor Fier realiseert voor Universiteit Leiden een toekomstbestendige student journey
- Gestandaardiseerde digitale wervingsflow voor bachelor en master
- Verbeterde UX in de journey voor de studiekiezer
- Slimme marketing automation binnen de gehele journey
- Uitgebreide rapportages en inzichten door gekoppelde databronnen
- Geoptimaliseerde CRM inrichting
- Groei- en datagedreven aanpak voor het marketingteam
- Invulling interim marketing project manager
Download onze whitepaper
Optimaliseren van de student journey
Onze stagiair heeft in Q4 van 2024 een behoefteonderzoek uitgevoerd bij onderwijsinstellingen. Op basis van de resultaten heeft hij een whitepaper ontwikkeld. Download het onderzoek hier.
Als je deze whitepaper downloadt, geef je ons toestemming om je een e-mail te sturen met de vraag of we je ergens mee kunnen helpen. Afmelden kan natuurlijk altijd.
Veelgestelde vragen
Hoe kunnen jullie ons helpen om de gehele de student journey te verbeteren?
Wij helpen onderwijsinstellingen bij het optimaliseren van elke fase van de student journey, van werving tot afstuderen. Ze analyseren bestaande processen, identificeren knelpunten en bieden op maat gemaakte strategieën en oplossingen om de studentbetrokkenheid, tevredenheid en retentie te verhogen. Dit kan onder meer het verbeteren van communicatiekanalen, het personaliseren van leertrajecten, en het stroomlijnen van ondersteuningsdiensten omvatten.
Hoe kunnen jullie ons helpen bij de werving en retentie van studenten?
Wij bieden marketing kennis, kunde en capaciteit om de wervingscampagnes te optimaliseren en gericht studenten aan te trekken die passen bij het profiel van de onderwijsinstelling. Daarnaast verbeteren we onboardingprocessen, optimaliseren we campagnes en laten we de marketingcommunicatie aansluiten bij de behoeften van verschillende studentengroepen.
Welke rol speelt data-analyse in de diensten die jullie aanbieden?
Data-analyse is een kerncomponent van onze aanpak. We gebruiken data om diepgaand inzicht te krijgen in het gedrag, de voorkeuren en de behoeften van studenten tijdens hun hele journey. Door patronen en trends te identificeren, kunnen we gerichte verbeteringen voorstellen die bijdragen aan een meer gepersonaliseerde en effectieve studentervaring. Dit helpt de verschillende onderwijsinstellingen ook om adequaat te reageren op potentiële problemen, zoals een dalende retentie of tevredenheid.