Onze expertise

Subscriber journey marketing

De optimale subscriber journey verbetert de ervaring en de abonnementswaarde

Bij Factor Fier begrijpen we dat elke stap in de subscriber journey cruciaal is voor het succes van jouw organisatie. Wij helpen je om het proces van je subscriber volledig in kaart te brengen, maken een krachtige strategie en optimaliseren elke fase voor maximale impact. Van bewustwording tot actie en loyaliteit, wij zorgen ervoor dat je subscribers worden begeleid, geïnspireerd, overtuigd en soepel de subscriber journey doorloopt.

Laten we kennismaken en jouw uitdagingen bespreken

Herken je een van deze uitdagingen?

Personalisatie en aanbod

Je wil gepersonaliseerde ervaringen en passend aanbod bieden dat aansluit bij de  behoefte van de abonnees.

Data integratie en beheer

Je verzamelt en beheert data uit verschillende bronnen en wil een vollediger beeld voor optimalisatie.

Cross-channel consistentie

Je abonnees verwachten een naadloze en consistente ervaring, ongeacht het kanaal ze gebruiken.

subscriber journey

Maximaliseer je subscriber journey

De subscriber journey is het pad dat een persoon aflegt vanaf de ontdekking van een abonnementsdienst tot het besluit om klant te blijven. Denk hierbij aan media- en streamingsdiensten, maar ook andere abonnementsmodellen. De focus ligt hier niet alleen op het aantrekken van abonnees, maar ook op hun tevredenheid en het voorkomen van opzegging (churn). Heb je al een strategie die zowel nieuwe abonnees aantrekt als bestaande klanten behoudt? Hoe goed ben je in staat om de klant binnen te halen en tevreden te houden, of is churn toch nog een uitdaging?

Onze subscriber journey diensten

Wij helpen je frictiepunten te identificeren, gedrag te begrijpen, krachtige digital-first plannen te maken, optimale marketing en sales resultaten te behalen en concrete verbeteringen door te voeren voor een naadloze en efficiënte funnel.

Recent journey werk

Factor Fier realiseert voor NRC Mediahuis de ideale subscriber journey

  • Digitale abonnement proposities voor mobiel en jong publiek
  • Gedifferentieerde Paywall strategie, persoonlijk en relevant
  • Identificeren anoniem verkeer
  • Leiding ontwikkeling nieuwe aboshop
  • Implementatie Zephr/Zuora paywall tooling
  • Ontwikkeling paywall componenten
  • Samenvoeging on- en offline marketing voor werving
  • Invulling interim digital marketing manager
subscriber journey

Veelgestelde vragen

Wij helpen organisaties bij het in kaart brengen en verbeteren van elke stap in de subscriber journey, van de eerste aanmelding tot langdurige loyaliteit. We analyseren bestaande processen om knelpunten en mogelijkheden te identificeren, zoals het verbeteren van de onboarding-ervaring, het inzetten van een paywall, het verhogen van de klanttevredenheid en het stimuleren van retentie. De focus ligt op het ontwikkelen van gepersonaliseerde strategieën die inspelen op de specifieke behoeften en gedragingen van abonnees.

Wij helpen bij het identificeren van de oorzaken van churn door middel van grondige data-analyse en klantfeedback. We ontwikkelen strategieën om deze oorzaken aan te pakken, zoals het verbeteren van de communicatie, het aanbieden van gepersonaliseerde content of diensten, en het versterken van de onboarding- en engagementprocessen. Deze focus zorgt ervoor dat abonnees zich gewaardeerd en verbonden voelen, wat de kans op opzegging verkleint.

Personalisatie is een sleutelcomponent in onze aanpak. We helpen organisaties om data effectief te gebruiken om gepersonaliseerde ervaringen te creëren die inspelen op de unieke voorkeuren en gedragingen van abonnees. Dit kan variëren van gepersonaliseerde communicatie en aanbiedingen tot content- en productaanbevelingen die aansluiten bij de specifieke behoeften van elke abonnee. Personalisatie leidt tot hogere tevredenheid, betrokkenheid en loyaliteit.